Recenzia - Brandon Sanderson: Ocelové srdce,

Ocelové srdce

ČO KNIHA PONÚKA

Autor je známy svojimi premyslenými a originálne fungujúcimi svetmi v literatúre pre dospelých. Svoj talent nezaprel ani v trilógii Zúčtovatelé inšpirovanej populárnymi komiksmi. Aj tu ide o veľmi dobre vybudované univerzum, ktoré tvorí rámec príbehu plného nápaditej akcie, dramatických situácií i humoru. Prvá časť trilógie s názvom Ocelové srdce uvedie čitateľov do sveta, kde so superschopnosťami vstupuje do človeka temnota. Keď jedného dňa na oblohu vystúpi červená hviezda s názvom Kalamita, začnú sa objavovať ľudia s mimoriadnymi vlastnosťami – Výnimoční. Bohužiaľ, čím silnejšími schopnosťami Výnimočný oplýva, tým horšia je jeho povaha. Takým je aj Oceľové srdce, vládca Newcaga, pre ktorého ľudský život znamená menej ako zrnko piesku. Hlavný hrdina David Charleston bol ako dieťa pri tom, keď Oceľové srdce zabil jeho otca, jedného z mála ľudí, ktorí veria, že raz sa medzi Výnimočnými objaví aj dobrý človek. Z Davida sa stáva špecialista na vlastnosti Výnimočných. Keď sa pridá k Zúčtovateľom, ktorí hľadajú slabosti Výnimočných a likvidujú ich, nájde David nielen svoj cieľ, ale aj priateľstvo a lásku.

Tematická oblasť

• Ľudia a vzťahy (dospievanie, humor, chudoba, sociálne rozdiely, bezdomovectvo, láska, násilie, riešenie konfliktov, smútok, pomoc druhým, dobrovoľníctvo, priateľstvo, rodina, smrť)
  • Príroda (životné prostredie a ekológia)
  • Fantázia (dobrodružstvá a záhady, fantastické svety)
  • Veda a technika (veda, vynálezy)
  • Spoločnosť, história, umenie (filozofia, demokracia, ľudské práva, mestá, multikulturalizmus, politika, vládnutie, právo)

Toto je len úryvok recenzie. Celú recenziu nájdete na platforme Úlet s knihou, ktorá pod vedením odborných garantov a skúsených prispievateľov pomáha rodičom a širšej aj odbornej pedagogickej verejnosti podporovať vzťah detí a tínedžerov k čítaniu – pre radosť či zo záujmu.

Zdroj informácií

Vyšlo na platforme Úlet s knihou 26. 3. 2021