Utan 10. 05. 2007 20:42 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
Reakcia na [2][1] RE: RE: Ale kruci, oprava. Samozřejmě, že mě to trápí. :-) Ano, šlo o pochopení herectví. A o Gladiátora, kterého jsem srovnal s Patriotem. Máš pravdu, že v tom filmu jsou silné momenty a bezva retrospektiva na to obilné pole. Do poloviny bezva film. Je to jak plynoucí řeka. Jen plyne pořád stejně. Mluvím o pocitu. Žádná zákoutí, žádná temná místa, žádné lítice. To je to, co jsem popsal absencí vášně. Crowe si tam prostě zachovává odstup. A právě proto, že si toho orla vyřízl, je to divné. Přitom, jak popisuje Machiavelli organizaci legií, to bylo velmi silné gesto. Ale do prázdna. Ďuro má pravdu v tom, že to je uvěřitelný příběh, ale jen z hlediska dnešního pohledu. Takový moment je právě v Patriotovi, nebo v Legendě o vášní, když Pitt vysvětluje tomu policistovi, že střílet do vzduchu není dobrý nápad. Kde je, v Gladiátorovi, takovýhle zlom, takovéhle zákoutí, kde je vina Maxima, že nedojel včas? Nikde, protože na to není čas. Na Maxima se valí jedna událost za druhou, takže, viděno mýma očima, jaksi nestíhá. Půjčil jsem si kvůli tomu i Master and commander, to samé. Chlad a povinnost. Crowe bude prostě muset mít fakt dobrého padoušského protihráče, jinak bude jeho šerif z Nottighamu zas další nezajímavý klaďas v řadě. Zajímavé, nebo spíš logické, že Ďuro vzpoměl 300 a Leonidase. Taky to nemá, pro mě, ten akord, který by brnknul o nějaký můj nerv. Resp., mám na to názor, ale nevím, jestli jsi to už viděla, takže popis tohohle příkladu vynechávám. Takže k čemu dorůst? K tušení souvislosti a vnitřního boje hrdiny? To má každá postava a hrdina to být nemusí. :-) |
|
Saš 10. 05. 2007 20:08 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
Reakcia na [3][2] RE: Ale kruci, oprava. To keby som si pamätala, Utane… :) Tuším tam bolo niečo o pochopení
herectva Kurta Russela, na čom sme sa zhodli s Ďurom Č. |
|
Utan 10. 05. 2007 19:35 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
[3] Ale kruci, oprava. Do čeho musím dorůst? |
|
Utan 10. 05. 2007 19:34 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
[4] Dorůstání. Sašo, do čeho musí dorůst? |
|
Nagini Drake 02. 05. 2007 00:34 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
Reakcia na [6][5] RE: RE: Paráda... Páči sa mi, že sú okolo všetky tie listy. Dotvára ju to a červeno-hnedo-oranžové tóny sú jednou z mojich najobľúbenejších farebných kombinácií. Videla som aj „odhalenú“ verziu, ktorá sa mi ale vôbec nepáči. Nech mi Mišo Ivan odpustí, nemôžem sa inak vyjadriť. |
|
Saš 14. 04. 2007 20:03 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
Reakcia na [7][6] RE: Paráda... Ďakujem. |
|
Petike 14. 04. 2007 17:56 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
[7] Paráda... Pekná stránka ! Krásna… Ten ksichtík hrdinky Vimky kto ilustroval ? Je strašne fešná… Sympaťáčka na zožranie ! :-) |
|
bety 11. 04. 2007 14:58 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
Reakcia na [9][8] RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Anime Moje prve anime bola Vcielka Maja, a ani som o tom nevedela :) …aj ked tento serial je koprodukcny, takze mozno oznacenie anime trochu kriva, ale to mi nevadi :) |
|
Lamahe 04. 04. 2007 10:44 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
Reakcia na [10][9] RE: RE: RE: RE: RE: RE: Anime vnímanie anime nielen na Slovensku ale na celom svete je podľa mňa veľmi špecifické, je ultra-kultom pre relatívne malú skupinu a niečím „pofidérnym“ pre väčšinu, jednoducho kým to nenasledujú širšie masy a neobjavia pre nich doteraz skryté krásy, bude to ťažko presadiť do nejakej globálnej pozornosti, resp. debaty…tobôž na Slovensku – preto sú takéto kroky (ako práca o Miyazakim) pre odbornú verejnosť veľmi dôležité… |
|
Saš 03. 04. 2007 14:28 Odpoveď Odpoveď s citáciou |
Reakcia na [][10] RE: RE: RE: RE: RE: Anime Jošifumi Kondo, myslím. A je to jeho zatiaľ jediná réžia, pokiaľ viem. Ale robil na kope Miyazakiho filmov a spolupracoval aj s Isaom Takahatom na Pom-pokovi. To je tiež jeden z filmov, ktoré treba vidieť :) Ináč, všetci traja páni sa evidentne dobre poznajú a priebežne sa dohadujú, kto bude v ktorom filme režisér, kto scenárista a kto výtvarník… Asi to bude mať niečo spoločné so štúdiom Ghibli ;) Dizertačka to nebude. Zatiaľ mi celkom stačí, ak sa mi podarí, aby naši teoretici začali vnímať Miyazakiho ako rovnako kultového režiséra, ako sú Kubrick, Besson alebo Tarantino. |